vrijdag 3 april 2015

Korné Bout (19), klas 42O Paard MBO

In dit blog worden 10 vragen gesteld aan een leerling of student van Edudelta. 
Elk interview zal weer andere vragen bevatten, omdat hij of zij willekeurig 10 getallen noemt, zonder te weten welke vragen daarbij horen.
Vandaag een interview met Korné Bout die samen met zijn tweelingzus Ada de opleiding Paardenhouderij volgt. Wie is Korné, wat zijn zijn toekomstplannen en sluit zijn opleiding daar op aan?


1. Hoe belangrijk is geld voor je?
Ik vind persoonlijk geld niet het belangrijkste, maar wel handig om te hebben. Zeker in deze tijd kost alles veel geld. Maar ik zou veel liever een leuke baan hebben waar ik minder mee verdien, dan een vreselijke baan waar ik veel geld mee verdien.

2. Wat is je grootste angst in je leven?
Mijn grootste angst in mijn leven is het verliezen van dierbare. Mensen waar je niet zonder kunt leven, die deel uitmaken van je leven en waar je elke dag weer vrolijk van wordt. Zonder die mensen zou je denk ik ook niet echt verder kunnen leven. Dat geldt volgens mij voor iedereen persoonlijk wel.

3. Hoe ga je met hoge werkdruk om?
Het omgaan met hoge werkdruk is voor mij geen probleem. Mijn vooropleiding was HAVO en daar had je week in week uit ontzettend veel te doen.  Op het moment dat ik opdrachten krijg probeer ik die altijd zo snel mogelijk af te hebben. Ik heb altijd zoiets van: iets wat af is daar hoef je niet meer achteraan.

4. Wat is je lievelingsvak en waarom?
Ik heb niet echt één vak waar ik van zeg dat is mijn lievelingsvak. Ik vind ondernemerschap en de praktijkgerichte vakken het leukst. Ondernemerschap is echt een vak waar je dingen leert die in je toekomst terug gaan komen. Je leert bijvoorbeeld een bedrijf op te zetten en te runnen. Dat is voor mij heel interessant, want ik wil graag in de jaren na mijn opleiding een eigen pensionstal/sportstal opzetten samen met mijn tweelingzus Ada.

5. Ben je chaotisch of gestructureerd?
Ik ben iemand die graag gestructureerd werkt. Ik maak bijvoorbeeld planningen voor de opdrachten die ik nog moet maken. Momenteel ben ik ook bezig met het versnellen van mijn opleiding. Als je alles goed weet in te plannen, lukt het makkelijk om je opleiding eerder af te ronden.

6. Kan een docent jouw prestaties beïnvloeden?
Ik denk dat het grootste gedeelte van het leveren van prestaties afhangt van je eigen inzet. Natuurlijk heeft de docent wel invloed door bijvoorbeeld het op tijd aanleveren van de juiste stof voor een toets, zodat je op tijd kunt beginnen met leren, maar de eindverantwoording ligt bij je zelf.

7. Sluit je opleiding goed aan bij wat je wilt worden?
Mijn doel is een eigen pensionstal/sportstal oprichten samen met Ada. Ik denk dat mijn opleiding die ik nu volg (MBO Manager recreatiedieren niv.4 Paardenhouderij) goed aansluit op mijn doel. Naast deze opleiding volg ik op school ook nog de ORUN-opleiding. Dit is een instructeurs opleiding van de KNHS en hiermee kan ik hopelijk later op mijn eigen stal gaan lesgeven!

8. Wanneer ben je volgens jou succesvol?
Ik vind dat je pas succesvol bent wanneer je iets heb bereikt waar je helemaal voor gegaan bent. Ik zeg altijd: je kunt niet meer doen dan je best doen en jij bent zelf degene die dat het beste weet.

9. Blijf je later in Zeeland wonen, of ga je ergens anders wonen of studeren?
Ik hoop dat ik in Zeeland kan blijven wonen. Maar je weet nooit hoe je leven verder zal lopen. Wel lijkt het mij gaaf om ooit eens een poosje in Canada op een paardenranch te werken, maar om echt definitief naar een ander land of andere plaats te verhuizen, dat denk ik niet.

10. Welke eigenschap had je liever niet?
Ik ben iemand die iedereen altijd graag helpt en te vriend houdt en ik zeg daarom vaak overal ja op. Nog een voorbeeld is dat ik niet snel kwaad op iemand word. Je kunt bij mij heel ver gaan, maar ga je echt te ver?! Dan weet ik zeker dat je me dan niet mee wilt maken :-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten