vrijdag 10 april 2015

Ellis Hoogesteger (15) klas 4a VMBO

In dit blog worden 10 vragen gesteld aan een leerling of student van Edudelta. 
Elk interview zal weer andere vragen bevatten, omdat hij of zij blind 10 getallen noemt, zonder te weten welke vragen daarbij horen. Vandaag is Ellis Hoogesteger aan het woord, ze zit vlak voor haar examens VMBO en heeft zich al ingeschreven voor de opleiding Veehouderij op het MBO. Wie is deze nieuwe leerling van het MBO?


1. Op welke eigenschap van jezelf ben je het meeste trots?
Dat ik doorzettingsvermogen heb. Hierdoor kan ik alles doen wat ik graag zou willen.

2. Wat vind je belangrijk in het leven?
Dat ik gezond ben en blijf. Ik vind dat heel belangrijk,want dan heb ik meer plezier in m’n leven en kan ik m’n doelen bereiken.

3. Hoe lang van tevoren leer je voor een toets?
Het ligt er een beetje aan of ik het vak moeilijk vind. Als ik wiskunde heb (wat ik heel makkelijk vind) leer ik eigenlijk nooit. Maar bij Engels (wat ik moeilijk vind) ongeveer 2 weken van te voren.

4. Is dit de ideale opleiding voor jou, en waarom?
Ja zeker is dit de ideale opleiding voor mij want ik hou van dieren. En in deze opleiding ben je veel met dieren bezig. 

5. Hebben jouw vriendinnen invloed op de keuze van je vervolgopleiding?
Eigenlijk niet want ik doe wat ik leuk vind en ik hoop dat zij dat ook doen.

6. Wat is je droombaan?
Dat kan ik moeilijk zeggen want ik weet het nog niet precies. Maar ik weet wel dat het iets met vee is. Want dat vind ik erg leuk. Daarom heb ik me ook ingeschreven bij de opleiding Veehouderij op het mbo.

7. Haal je het beste uit jezelf?
Ja, want ik heb nog nooit gedacht van dit moet anders… ik denk dat het goed is zo.

8. Kun je tegen je verlies?
Nee, heel slecht want ik moet van mezelf altijd winnen. Maar ik denk dat het echt geen slechte eigenschap is, want hierdoor heb ik heel veel doorzettingsvermogen om mijn doel te bereiken.

9. Waar ben je tijdens de zomervakantie te vinden?
Dan ben ik bij mijn verzorgpaarden. Want ik hou van paarden en dat is echt wat ik heel leuk vind. Samen met een vriendin lekker buitenritten maken in de zon.

10. Wil je later in Zeeland blijven of wil je ergens anders gaan studeren of wonen?
Ik zou heel graag in Zeeland willen blijven wonen. Maar als mijn studie of werk niet in Zeeland is zal ik toch wel weg gaan uit Zeeland.. met pijn in m'n hart!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten