woensdag 8 april 2015

Oud-leerling Lotte van der Giessen (22), 3e jaar Communicatie HBO

In dit blog worden 10 vragen gesteld aan een (oud)leerling of (oud)student van Edudelta. Elk interview zal weer andere vragen bevatten, omdat hij of zij blind 10 getallen noemt, zonder te weten welke vragen daarbij horen.
Om een idee te krijgen wat er ná Edudelta College allemaal mogelijk is, laten we ook oud-leerlingen en oud-studenten aan het woord. Deze keer Lotte van der Giessen. Zij behaalde in 2008 haar VMBO diploma, zat 1 jaar op MBO Paardenhouderij, behaalde vervolgens haar HAVO-diploma, waarna ze het HBO opzocht. Hoe is het nu met Lotte?
1. Heb je een bijbaan, en zo ja, wat doe je?
Naast mijn HBO-studie Communicatie werk ik minimaal 8 uur per week bij een subsidieadviesbureau in Vlissingen. Ik heb daar een administratieve en ondersteunende functie. Voorheen werkte ik in de horeca, maar ik heb nu bewust gekozen voor een bijbaan die enigszins aansluit op mijn opleiding. Hoe dichter ik bij mijn afstuderen kom, hoe meer ik mij bewust word van hoe belangrijk relevante werkervaring is. Ik koos deze bijbaan dan ook om nu al mijn CV op te kunnen bouwen.

2. Kom je vaak te laat?
Nee, ik kom niet vaak te laat. Maar ik heb wel de vervelende gewoonte ontwikkeld dat ik af en toe niet naar de les ga als ik deze onnodig vind. Met andere verplichtingen, bijvoorbeeld werk of afspraken met vriendinnen, ben ik altijd ruim op tijd. Het komt vaak voor dat mijn vriendinnen nog niet klaar staan of dat ik als eerste aankom op de plek waar we hebben afgesproken.

3. Wat is je grootste angst in het leven?
Ik heb hiervoor geen angst, maar ik zou wel enorm balen als ik later geen leuke baan vind. Tijdens vier maanden stage heb ik gemerkt hoe belangrijk dit voor mij is. Doordeweeks is je werk toch het grootste deel van je dagbesteding. Ik zou denk ik doodongelukkig worden als ik 40 uur per week op een plek moet zijn waar ik me helemaal niet fijn voel. 

4. Als je 5 jaar vooruit kunt kijken, waar sta je dan?
Over 5 jaar ben ik 27 en woon ik samen met mijn vriend, een hond (en heel misschien wel een kindje) in ons koophuisje. Als het aan mijn vriend ligt staat dit huis in Heinkenszand, maar dat zullen we tegen die tijd nog wel zien ;). Verder hoop ik op een leuke, inspirerende baan voor vier dagen in de week. En op sportgebied hoop ik met mijn huidige pony (of toekomstige paard) in het Z-dressuur te rijden.

5. Hoe belangrijk is uiterlijk voor je?
Hoe belangrijk ik mijn uiterlijk vind hangt heel erg af van de situatie. Als ik naar stal ga maak ik mij sowieso niet druk om hoe mijn haar zit of om wat ik aan heb. Maar als ik op stap ga met vriendinnen of een afspraak heb met iemand die ik nog nooit heb ontmoet wil ik graag goed voor de dag komen. Op dat soort momenten heb ik dan ook wel eens ruzie met mijn krullen. Ze zijn prachtig, maar vaak moeilijk in bedwang te houden.

6. Hoe lang van tevoren leer je voor een toets?
Toen ik nog op het VMBO zat leerde ik nooit voor mijn toetsen. Zelfs voor mijn examens heb ik nooit geleerd. Na het VMBO ben ik op de HAVO beland. Als gauw merkte ik dat ik dit niet ging halen als ik niet zou leren. Echter begon ik daar altijd pas veel te laat mee. Pas op het HBO heb ik meer discipline ontwikkeld waardoor ik me nu echt aan een leerschema kan houden. Op deze manier hoef ik niet in één avond een boek van 300 pagina's uit mijn hoofd te leren.

7. Hoe denk je dat anderen jou zien?
Ik denk dat mensen mij  op school en werk zien als een heel gedreven iemand. Ik ben erg ondernemend en weet vaak op mijn eigen manier een steentje bij te dragen. Vrienden zien mij altijd vrolijk en spontaan. Ik ben op zich best een gangmaker, zolang de groep maar niet te groot is. 

8. Waar ben je tijdens de zomervakantie te vinden?
Komende zomer zal ik doordeweeks veel werken. 's Avonds is het dan paardentijd en in het weekend leuke dingen doen met vrienden. Als het in Nederland een beetje een mooie zomer wordt hoef ik niet persé op vakantie. Aangezien mijn vriend en ik na mijn afstuderen graag een huis willen kopen houd ik dat geld liever even op mijn spaarrekening. Daarnaast gaan we in mei ook al een week naar Dubai op vakantie.

9. Op welke eigenschap van jezelf ben je het meeste trots?
Als ik iets wil, dan zorg ik er ook voor dat het zo gebeurt. In opdrachten waarbij ik moet samenwerken is deze eigenschap soms niet zo handig, maar het betekent ook dat ik werk maak van mijn dromen.



10. Welke docent heeft jou zodanig geholpen, dat je hem of haar wilt bedanken?
Ik heb inmiddels flink wat docenten gehad gezien mijn schoolcarriere. Ik kan ook niet echt één docent noemen die ik graag wil bedanken. Docenten die ik op het Edudelta College (in mijn tijd nog Groen College) vooral erg leuk vond waren: Martin Wilken, Hans Altenburg, Johan Vermerris, Rico Giumento, Remco van Wijngaarden.. en meneer Van den Boom, dat was echt een goedzak ;).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten