maandag 9 maart 2015

Mashiela Krapf (16), klas 4a VMBO

In dit blog worden 10 vragen gesteld aan een leerling of student van Edudelta. 
Elk interview zal weer andere vragen bevatten, omdat hij of zij blind 10 getallen noemt, zonder te weten welke vragen daarbij horen.
Mashiela Krapf heeft de primeur, zij doet de aftrap van deze wekelijkse blog. Mashiela zit in de vierde klas van het VMBO en heeft gekozen voor de richting Dier.


 1. Wat is jouw passie?
Als kind al wou ik iets met dieren doen, vooral paarden vond ik heel leuk. Op Edudelta ging ik naar de paardenklas en kwam erachter dat ik dat toch niet zo leuk vond. Ik wist wel dat ik van dieren hield en dat ik er wat mee wilde doen, maar welke dieren en wat ik wou worden wist ik niet. Doordat ik stage liep in de 4de klas kwam ik erachter dat ik honden heel leuk vind. Ik mag op de stageplek waar ik nu loop honden trainen en dat wil ik later ook graag gaan doen! 

2. Kom je vaak te laat?
Nee, eigenlijk nooit. Het is natuurlijk niet dat school het leukste is wat er is maar op tijd komen vind ik wel belangrijk. Wat voor afspraak het ook is. Ik wil graag dingen leren en probeer mijn best te doen in de lessen zodat ik mijn examen “makkelijk” kan halen. 

3. Wat is jouw doel op schoolgebied?
Leren en nieuwe dingen ontdekken. Schapen scheren, lammetjes geboren zien worden, trainen met honden enz. Als ik niet op deze school had gezeten had ik die dingen nooit ontdekt. 

4. Wie is jouw voorbeeld en waarom?
Ik heb op 2 stageadressen gelopen waar ik werkte met honden. Allebei mijn stagebegeleiders waren mijn voorbeeld. Ik leerde (en leer nog steeds) nieuwe dingen ontdekken. Ik ben ze allebei ook dankbaar dat ik bij hen stage mocht/mag lopen. 

5. Als je terug in de tijd kon, wat zou je dan anders doen?
Ik ben eigenlijk blij hoe alles is gelopen, ik zou niks anders gedaan hebben. Het was goed om in de paardenklas gezeten te hebben, anders had ik misschien die droom nog gehad terwijl het gewoon niks voor mij is. Paarden zijn leuk, maar ik wil er niet mijn beroep van maken. 

6. Wat zou je in de wereld willen veranderen?
Iedereen zou moeten doen wat hij of zij leuk vindt! Er zijn zoveel mensen die niet gelukkig zijn met het werk wat ze doen. Je moet er altijd voor gaan, ook al is het bijna onmogelijk

7. Hoe denk je dat anderen jou zien?
Tja, een moeilijke vraag. Ik zie mezelf als een blij persoon die veel leuk vindt om te doen. Andere mensen zullen daar zeker anders over denken maar ik ben blij dat ik mezelf ben en dat ik kan doen wat ik leuk vind! 

8. Op welke eigenschap van jezelf ben je het meeste trots?
Ik ben eerlijk en kan rustig of druk zijn wanneer het moet. Ook kan ik heel goed met dieren overweg. 

9. Heb je snel een vooroordeel?
Niet snel, ik vind niet snel dingen raar of gek. 

10. Stage of school?
Het vult elkaar aan, maar stage vind ik wel leuker! Wel ga ik na deze opleiding naar bij Edudelta naar MBO Dierverzorging en ga 4 dagen naar school en 1dag stage.
Je kan je hele leven nog werken! 




1 opmerking:

  1. Dat ze ook gevoel heeft voor muziek bleek vandaag wel. We luisterden even naar Neil Young en waren samen even stil. Met zulke meiden in de klas heb je als mentor een goed jaar hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen