vrijdag 20 maart 2015

Amber Drubbel (19), klas 33O Dier MBO

In dit blog worden 10 vragen gesteld aan een leerling of student. 
Elk interview zal weer andere vragen bevatten, omdat hij of zij blind 10 getallen noemt, zonder te weten welke vragen daarbij horen.
Deze keer het woord aan Amber Drubbel uit klas 3 Dierverzorging. Waar ziet ze zichzelf over 10 jaar?


1. Heb je een bijbaan, en zo ja, wat doe je?
Ja, ik werk in een dierenwinkel, de Pets & Co in Hulst. Hier werk ik intussen 2 jaar en heb het nog steeds super naar m’n zin daar!


2. Maak je je druk om wat anderen van je denken?
Nee totaal niet, iedereen heeft zijn eigen mening en daar ben ik blij om. Zolang je zelf weet wie je bent en daar tevreden mee kan zijn is het goed genoeg.


3. Wat is je lievelingsvak en waarom?
Mijn favoriete vak is leertuin; hier zit je met verschillende leerjaren samen in een groep van gemiddeld 13 personen te werken aan een project van Dier. Juist omdat er zoveel verschillende jaren samen zitten is het leuk. Ze doen de leertuin dit jaar voor het eerst en daarom is het ook wel een uitdaging.


4. Wat zou je aan de wereld willen veranderen?

Dat iedereen gerespecteerd wordt zoals hij of zij is. Zou het niet voor iedereen geweldig zijn  als er een wereld zonder pesten was? Niemand is perfect, maar iedereen probeert zijn best te doen.


5. Op welke eigenschappen van jezelf ben je het meeste trots?
Ik ben creatief en help graag anderen. Creatief is zeker handig als je de opleiding Dier doet ook al zou je dit niet zeggen. De vraag hoe je dingen kunt oplossen is met een beetje creativiteit veel makkelijker! Ik help ook graag anderen, want geef toe: iedereen heeft toch soms een zetje in de rug nodig ;)


6. Omschrijf je leven over 10 jaar?
Ik hoop over 10 jaar twee diploma’s op zak te hebben: Dierhouderij niveau 4 en een diploma Kynologisch Gedragstherapeut (honden psychologie, denk hierbij aan Cesar Millan, The Dog Whisperer). Ik zou me dan willen aansluiten bij een kynologisch gedragstherapeut of voor mezelf willen beginnen.


7. Liever vroeg beginnen en vroeg uit, of laat beginnen en laat uit?
Het liefst laat beginnen en laat uit, ik ben namelijk totaal geen ochtendmens haha. Het liefst slaap ik eerst even uit en ga daarna pas naar school.


8. Welke zaken in het nieuws raken jou het meeste?
Natuurlijk is deze vraag niet zo heel moeilijk, het meeste wat met dieren te maken heeft vind ik interessant. Bijvoorbeeld dat er weer een wolf in Nederland is gezien!


9. Wanneer ben je volgens jou succesvol?
Je bent pas succesvol wanneer je anderen helpt om succesvol te zijn. Natuurlijk mag je jezelf niet vergeten en wanneer je doelen zet en die kan halen is dit eigenlijk al succes. Na ieder doel dat je hebt gehaald zet je een nieuwe om opnieuw dat succes te halen.


10. School of stage?
Stage, ik loop stage bij het dierenasiel in Terneuzen. Hier ben ik hele dagen met honden en katten bezig. Natuurlijk is het veel schoonmaken, maar dat hoort er bij. Hoewel ik zeker ook geniet van school, want ik heb een leuke klas en geweldige vrienden ;)
 

1 opmerking: