dinsdag 24 maart 2015

Jocelyn de Rooij (19), klas 43O Groen MBO

In dit blog worden 10 vragen gesteld aan een leerling of student van Edudelta. 
Elk interview zal weer andere vragen bevatten, omdat hij of zij willekeurig 10 getallen noemt, zonder te weten welke vragen daarbij horen. Deze keer zetten we Jocelyn de Rooij in het voetlicht. Ook Jocelyn loopt alweer 7 jaar rond bij Edudelta, waarvan de laatste jaren vooral tussen mannelijke mede-studenten in de opleiding Groenvoorziening. Maar wie is Jocelyn?


1. Wat heeft jou in je leven geraakt?
Toen ik het vmbo wilde doen op het Edudelta College was er geen plek meer. Ik ben toen naar de Vliedberg gestuurd en ik heb daar 4 jaar gezeten, waar ik helaas wel vaak werd gepest. Maar niet alleen het pesten raakte me. Ook dat er nu een stempel op mijn diploma staat met Vliedberg. Gelukkig maakt alles je uiteindelijk veel sterker en heb ik er wel een aantal goede vrienden aan over gehouden.

2. Hoe belangrijk is geld voor je?
Ik zeg altijd geld boeit me totaal niet maar het is handig als je het hebt. Maar het nadeel is gewoon dat als je iets wil bereiken en verder wilt leren, je geld moet hebben. En soms lijkt het of de wereld alleen om geld draait. Maar voor mij persoonlijk is geld echt niet belangrijk.

3. Wie is jouw voorbeeld en waarom?
Mijn lieve zus. Ze heeft veel meegemaakt, heeft daardoor ook veel levens ervaring en ze kan zeker altijd goede tips geven. Ook heeft ze overal voor moeten vechten en haar schouders er onder moeten zetten. Ze kan me ook altijd overal over laten nadenken, bij stil laten staan en ook weer motiveren.

4. Ben je zenuwachtig als je een toets moet maken?
Heel eerlijk gezegd: ja ik ben eigenlijk altijd zenuwachtig voor toetsen. Soms maak ik een toets en dan weet ik gewoon bepaalde dingen totaal niet meer. Ik ben altijd bang om te falen, dingen niet te halen of fouten te maken. Maar door zo te denken word het niet veel makkelijker.

5. Hoe ziet je leven er uit over 5 jaar?
Dat is vrij lastig te zeggen haha. Je weet nooit waar je dan staat en waar je dan mee bezig bent. Hierna wil ik eigenlijk doorstuderen, maar ik weet nog niet of dat richting Bos & Natuurbeheer wordt of Boomverzorging. Maar ik hoop dan in mijn eigen mooie groene vakgebied werk te hebben en lekker te kunnen genieten van de natuur.

6. Op welke eigenschap van jezelf ben je het meest trots?
Het duurde wel even voor ik het antwoord had op deze vraag. Maar de eigenschap dat ik een vertrouwenspersoon ben. Mensen kunnen bij mij altijd terecht met hun verhaaltje, het verhaal blijft altijd bij mij en ik kan ook meedenken als mensen problemen hebben.

7. Sluit je opleiding goed aan op wat je wilt worden?
Ik wil wel lekker buiten werken en dus verder in de groene sector. Ik wil graag met aanleg van tuinen iets kunnen doen, of als boswachter of richting de boomverzorging. Ik hou dus behoorlijk wat ruimte over om naar te kijken naar wat ik uit eindelijk wil worden.

 8. Stage of school?
Zozo ja dat is best lastig hoor! Stage is heel leuk en leerzaam, al ligt het vooral aan je stageplek en wat je daar moet doen. En ja school is ook zeker gezellig, leuk, leerzaam en ook zie je je vrienden weer. Mij maakt het niet uit, ik vind het allebei wel iets leuks hebben.

9. Hoe reageer jij op kritiek?
Dat ligt er aan wat voor kritiek. Opbouwende kritiek kan ik heel goed hebbenAan opbouwende kritiek heb je veel, je leert er veel van ook al is kritiek niet leuk. Kritiek is gewoon ook nodig om je vaardigheden te verbeteren.

10. Welke docent heeft jou zodanig geholpen dat je hem of haar wilt bedanken?
Poeh lastig. Er zijn altijd wel docenten die je graag bedankt hoor! Mevrouw I.Wattel van de Vliedberg zou ik zeker bedanken voor haar altijd leuke, motiverende steun en haar hulp. Natuurlijk bedank ik ook graag mijn coaches van nu, meneer M.Hassink & H.Smeekens voor hun hulp en motivatie voor deze mooie opleiding!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten