dinsdag 26 mei 2015

Dennis Plessius (44), docent Groen Edudelta Contract

In dit blog worden 10 vragen gesteld aan een (oud)leerling, (oud)student, docent of medewerker van Edudelta. Elk interview zal weer andere vragen bevatten, omdat hij of zij willekeurig 10 getallen noemt, zonder te weten welke vragen daarbij horen.
Edudelta Contract verzorgt het cursusonderwijs voor Edudelta en één van de docenten is Dennis Plessius. Een docent die als kind tandarts wilde worden, maar inmiddels gelukkig al jaren zijn 'groene' hart volgt!

1. Wat is jouw passie?
Kort maar krachtig ‘iemand iets leren’! Daarom kan ik eigenlijk wel al min of meer zeggen dat ik van mijn passie mijn werk heb weten te maken als docent.
Ik vind het heerlijk om samen met studenten c.q. cursisten in de praktijk bezig te zijn in bijvoorbeeld het leren vellen van bomen. Met andere woorden ‘het gecontroleerd laten vallen van een boom in de vooraf bepaalde gewenste (vel)richting’. Ik geniet ervan als ik zie dat mensen het naar hun zin hebben en het kwartje zien vallen…

2. Met wie zou je voor één dag willen ruilen?
Ik zou wel eens een dag met Barack Obama willen ruilen… het lijkt mij reuze interessant te zien en te horen wat er achter de schermen gebeurt en om hier invloed op te kunnen uitoefenen.
Kortom: heel eventjes de machtigste man van de wereld te zijn.

3. Wat vind je het leukst aan het werken bij Edudelta Contract?
Cursusonderwijs verzorgen is leuk. De meeste cursisten kiezen er zelf voor om een cursus te volgen wat betekent dat ik vrijwel altijd met zeer gemotiveerde cursisten aan de slag mag gaan. Mijn werkzaamheden zijn zeer divers, ik zeg weleens gekscherend geen dag is hetzelfde! Daarnaast is de sfeer en de saamhorigheid binnen het team top…  wat het werk weer ten goede komt.

4. Wat mis je het meest aan kind zijn?
Ik ben opgegroeid in Goes in een landschappelijke omgeving (boomgaarden, weilanden, en akkers) en ik vond het altijd heerlijk, mits het weer het toelie,t om buiten te zijn… lekker spelen en vies worden, geweldig toch!

5. Waar ben je te vinden tijdens de zomervakanties?
IBIZA!!! In de afgelopen 20 jaar heb ik dit ‘Party eiland’ bijna 30 keer bezocht. Het voelt eigenlijk als thuis komen. Een vraag die ik dan vaak krijg: vind je het dan niet saai worden… ‘Nee,  het blijft altijd weer leuk en gezellig en de zon die schijnt daar altijd’ Kortom: een magisch eiland.

6. Ochtend- of avondmens?
Ik ben een echt ochtendmens, ik vindt het heerlijk om vroeg op te staan. Zelfs als ik vakantie heb ben ik nog vroeg uit de veren… lekker sporten om fit te blijven! Natuurlijk zijn er ook wel eens wat mindere ochtenden (koud en regenachtig). Dan denk ik wel eens… een uurtje langer kan echt geen kwaad. Kortom: ik pluk de dag.

7. Hoe ga je om met hoge werkdruk?
Eigenlijk vind ik het wel lekker om een beetje werkdruk te hebben, ik presteer goed onder druk. Daarentegen is een te hoge werkdruk natuurlijk ongezond. Om hier mijzelf in te beschermen geef ik mijn grenzen aan… en durf ik NEE te zeggen. Daarnaast zijn hardlopen en sporten voor mij prima remedies tegen hoge werkdruk. Je voelt jezelf weer ‘Happy’ en je hoofd is weer leeg als je weer eens flink tekeer bent gegaan. Kortom: zit je lekker in je vel en heb je rust in je hoofd… dan kun je meer aan!

8. Wat was je droombaan toen je klein was?
Vroeger als kind wilde ik tandarts worden en waarom… ik zou het echt niet meer weten. Als kind was ik altijd bang voor de tandarts en de boor die zo’n akelig geluid geeft. Overigens ga ik ook nu nog steeds niet met plezier naar de tandarts hoor L.

9. Waarin zou je jezelf nog willen verbeteren als docent?
Ik vind het belangrijk om in mijn eigen vakgebied ‘Groen’ up-to-date te blijven… en mijn ICT- vaardigheden zijn voldoende maar ik zou mezelf hierin wel verder willen bekwamen.

10. Wat zou je doen met 1 miljoen?
Poeh ey!!! Ja daar droom je wel eens over hé. Ik zou in eerste instantie een ander huis kopen en misschien nog wel ergens anders een klein vakantiehuisje. Daarnaast lijkt het mij heel leuk om dan nog eens met mijn ouders- en schoonouders op vakantie te gaan. En als het goed is blijft er dan nog voldoende over… dan ga ik lekker shoppen en koop ik alles (zonder eerst op het prijskaartje te kijken) wat ik leuk vind.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten